توسعه خوشه ماهیان سردابی از تولیدکنندگان خُرد حمایت می‌کند

  • 1402/03/22
  • 64

مهدی طالبی امروز در حاشیه اولین نمایشگاه تخصصی شیلات و آبزیان شهرکرد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تاکنون ۶ خوشه صنعتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که از این تعداد ۲ خوشه صنعتی فرش و گز خاتمه یافته، خوشه‌های قارچ و نساجی در مرحله مطالعات و امکان‌سنجی و خوشه‌های صنعتی خاتم و ماهیان سردابی هم در مرحله اجرایی قرار دارند.

عامل توسعه خوشه ماهیان سردابی شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: توسعه این خوشه در راستای تقویت تولید خوراک آبزیان و پرورش ماهی، ضمن ارتقای بازدهی تولید، زمینه را برای تسهیل بازار فروش و خرید مواد اولیه صنعت پرورش ماهیان سردابی فراهم می‌کند.

وی افزود: این خوشه مجموعه‌ای از بنگاه‌های اقتصادی است که واحدهایی با عنوان مزرعه از تولید خوراک تا فرآوری و فروش فعالیت می‌کنند و شرکت شهرک‌های صنعتی اقداماتی که مزارع به تنهایی نمی‌توانند انجام دهند را در قالب خوشه راهبری می‌کند.

طالبی بیان کرد: هدف خوشه ارتباط با شرکت‌های صادرکننده و فروش محصولات با بهای مناسب فروش است که شاید یک تولیدکننده خرد به تنهایی به صادرات فکر نمی‌کند اما در خوشه بتوان محصولات را توسعه داد و صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه خوشه ماهیان سردابی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده، اظهار داشت: در این طرح سه ساله با همکاری سایر نهادهای مرتبط از جمله دامپزشکی، شیلات و ... مشکلات اعضای خوشه بررسی می‌شود و در جهت رفع این مشکلات برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد.

طالبی تصریح کرد: تولیدکنندگان برای فروش داخل با مشکل قیمت تمام شده مواجه هستند که ما با ایجاد غرفه‌هایی در میادین میوه و تره‌بار تهران، اصفهان و خوزستان این محصولات را بدون واسطه به فروش می‌رسانیم.

نظرات کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است

کاملا ارگانیک
رعایت تمامی اصول بهداشتی و استاندارد
نظارت بر تمامی مراحل پرورش
تغذیه سالم و ارگانیک