«اردل» قطب تولید ماهی قزل آلا/ فعالیت ۱۸۰ مزرعه پرورش ماهی

  • 1402/03/22
  • 60

 استان چهارمحال و بختیاری ازجمله مناطق کوهستانی فلات مرکزی ایران محسوب می‌شود و بین ۳۱ درجه و ۹ دقیقه تا ۳۲درجه و ۳۸ دقیقه عرض شمالی و ۴۹ درجه و ۳۰ دقیقه تا ۵۱ درجه و ۲۶ دقیقه طول شرقی گرینویچ قرار دارد.

این استان از شمال و مشرق به استان اصفهان، از مغرب به استان خوزستان، از جنوب به استان کهگیلویه و بویراحمد و از سمت شمال غربی به استان لرستان محدود می‌شود.

این استان به دلیل تنوع آب و هوایی نواحی موجود و تغییرات بسیار زیاد ارتفاع از شرایط اقلیمی متنوع برخوردار است ومیانگین بارش سالانه (برف و باران) از یک هزار و ۶۰۰ میلی متر در پر بارش ترین نقاط (ارتفاعات زردکوه) و ۲۹۸ میلی متر در کم بارش ترین قسمتها (سامان) متغیراست.

استان چهارمحال و بختیاری حوزه آبریز دورودخانه بزرگ کشور(کارون، زاینده رود) است، وجودیک هزار و ۲۹۶ دهنه چشمه، ۷۸۰ رشته قنات، سه هزار و ۱۲ حلقه چاه، ۲۰ رودخانه و دوتالاب مهم از دیگر منابع مهم ارزشمند و غنی این خطه است.

ویژگی زلال بودن و خنک و سرد بودن آب رودخانه ها و چشمه ها و قنات های این استان موجب شده است که زمینه پرورش یکی از لذیذ ترین ماهی های جهان در این استان توسعه یابد.

ماهی قزل آلا به واسط داشتن گوشت سفید و کم استخوان بودن و لذیذ بودن بازارپسندی بالایی در سطح کشور دارد.

وجود آب و بازار پسندی بالا موجب شده است مزارع پرورش ماهی قزل آلا در این استان از توسعه بالایی برخوردار باشند و توجه به تولید این ماهی، این استان را به قطب اول تولید ماهی قزل آلا در کشور تبدیل کرده است.

مهمترین منطقه وجود مزارع پرورش ماهی در این استان شهرستان اردل است که دارای حدود ۱۸۰ مرکز پرورش آبزیان است.

نظرات کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است

کاملا ارگانیک
رعایت تمامی اصول بهداشتی و استاندارد
نظارت بر تمامی مراحل پرورش
تغذیه سالم و ارگانیک